- Abistab, suunab, nõustab/juhendab õpilasi sotsiaalses ( loe: omavahelises) suhtluses: kaasõpilastega, õpetajatega, kooli töötajatega
- Jälgib koos klassijuhatajatega õpilase õppimiskohustuse täitmist, kontrollib puudumiste põhjendusi ja tegeleb põhjuseta puudujatega
- Abistab koostöövõrgustiku – kodu ja kool ehk – õpilane-õpetaja-lapsevanem toimimisel, informeerides lapsevanemaid
- Õpiraskustega õpilaste puhul Ümarlaudade korraldamine (õpilane-lapsevanem-aineõpetajad-klassijuhataja ja vajadusel ka valla haridusnõunik) kokkulepete ja lahenduste leidmiseks õppetöö nõuetekohaseks sooritamiseks ja õpimotivatsiooni tekitamiseks
- Käitumisraskustega õpilaste puhul Ümarlaudade korraldamine (õpilane-lapsevanem- klassijuhataja-direktor ja vajadusel ka noorsoopolitsei)
- Tegeleb koolikiusamise juhtumitega, kaasates asjaosalised, et edaspidiseid kiusamisi ei esineks
- Jälgib kooli Kodukorra täitmist, vestleb vajakajäämistest asjaosaliste õpilastega
- Innustab väsinuid, selgitades põhihariduse hädavajalikkust
- Toetab klassijuhatajaid noorte innustamisel haridusteed jätkama
- Hoiab silma peal laste kodusel olukorral koos lastekaitsega, et tagada lastele nõuetekohased õpivõimalused ja –keskkond